Tên | An Investigation into The Third-Year English Majors' Problems in Performing TOEFL iBT Reading Tests at a Public University in Vietnam |
Lĩnh vực | Giáo dục học - Tâm lý học |
Tác giả | Le Thi Thu Trang, Vu Thi Thanh Hue |
Nhà xuất bản / Tạp chí | Năm 2018 |
Số hiệu ISSN/ISBN | 978-604-958-470-1 |
Tóm tắt nội dung | |
It is undeniable that the English language proficiency test TOEFL is one of the most famous examinations around the world. Since TOEFL is of necessity for non-native English students in studying and working overseas, a large number of colleges have applied the format of TOEFL tests in evaluating their students’ English competence with the hope that students would be familiar with the test as well as get prepared for the real exam. Among the four main skills, reading is considered to be vital for success since it opens the door to personal freedom or shuts the door to opportunity (Baier, 2005). While reading difficulties refers to a lack of reading development that could be expected in a learner with normal vision, hearing, and normal or above normal intelligence (Hlalethwa, 2013), reading comprehension in a second language is much harder because foreign language readers are new to the language (Grabe, 1991). This study aims at exploring various obstacles that students face when completing TOEFL reading tests. Besides, the researchers also investigate what are teachers’ attitudes towards students’ reading proficiency. The samples of the study were 100 third - year English majors who had advanced level. In order to collect data for analyzing, a combination of questionnaire and interview after was applied. The preliminary findings showed that students mostly struggled with a wide range of unfamiliar vocabulary in the reading text. Moreover, time management was another dilemma for students as they had to accomplish different topics within limited time. The results of this research would be beneficial for lecturers to conduct more studies to assist students in dealing with such challenge. In addition, as students are aware of their main problems in reading, they would seek for solutions from various sources in order to improve their reading comprehension. |
|
- Nâng cao hiệu quả kỹ năng hoạt động xã hội cho sinh viên ở các trường đại học sư phạm
- Quản lý hoạt động đánh giá kết quả học tập của sinh viên ở trường đại học theo Chuẩn đầu ra
- ORIENTATION OF INFORMATION TECHNOLOGY APPLICATION IN EDUCATION OF NATIONAL DEFENSE AND SECURITY FOR STUDENTS IN VIETNAM
- The Importance of National Defense Education in Quality Education for College Students in Viet Nam
- National Defense Education for College Students in Viet Nam from the Perspective of Comprehensive Security
- Nghiên cứu giải pháp tổ chức hoạt động trải nghiệm môn học Giáo dục quốc phòng và an ninh cho học sinh các trường Trung học phổ thông trên địa bàn Tỉnh Thái Nguyên (Chủ nhiệm: Hà Quang Tiến)
- Xây dựng mô hình giáo dục phòng tránh bạo lực, xâm hại tình dục cho học sinh trung học cơ sở là người dân tộc thiểu số khu vực miền núi Phía Bắc Việt Nam (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị út Sáu)
- Đánh giá kết quả học tập của sinh viên trường đại học sư phạm theo hồ sơ năng lực (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị út Sáu)
- Ảnh hưởng của phong tục, tập quán đến các hoạt động giáo dục quyền và bổn phận cho trẻ em Tày - Nùng tỉnh Thái Nguyên (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị Ngọc)
- Nghiên cứu thiết kế các hoạt động dạy học trong đào tạo giáo viên sinh học trung học phổ thong khu vực miền núi phía bắc Việt Nam theo tiếp cận định hướng đổi mới cơ bản và toàn diện giáo dục – đào tạo (Chủ nhiệm: Nguyễn Văn Hồng)
- Hoạt động xã hội...
- Chuẩn đầu ra...
- Education; College Students; National Defense Education; Information Technology Application.
- College Students; National Defense Education; Quality Education.
- Comprehensive Security Concept; college Students; National Defense Awareness.
- National Defense Education Section; Optimization Principle; Teaching Method.
- Military Theory Teaching; College Students; Quality Education.
- Information age; National defense education; Innovation
- information technology
- fostering