Tên | Language Learning Strategies Employed by EFL Science-oriented University Students in Vietnam: An Exploratory Study |
Lĩnh vực | Giáo dục học - Tâm lý học |
Tác giả | Duong Duc Minh & Intaraprasert, C. |
Nhà xuất bản / Tạp chí | International Journal of Scientific and Research Publications Tập 2 Số 4 Năm 2012 |
Số hiệu ISSN/ISBN | 2250-3153 |
Tóm tắt nội dung | |
The present language learning strategy classification is based on data reported by 30 science-oriented students from 6
different universities in the north of Vietnam through the semi-structured interviews. Based on the language learning purposes to be achieved, the Language Learning Strategy Inventory (LLSI) comprises two main categories, i.e. specific language skills enhancement and general language knowledge enhancement. As a result, the specific language skills
enhancement consists of 43 emergent individual strategies, and the general language knowledge enhancement consists of 11 individual strategies. The researchers always keep in mind that the present LLSI is not comprehensive and may not cover all strategies that science!oriented students have employed. However, the proposed LLSI may be considered to be
representative of the language learning strategies employed by science-oriented students in the north of Vietnam
|
|
- Nâng cao hiệu quả kỹ năng hoạt động xã hội cho sinh viên ở các trường đại học sư phạm
- Quản lý hoạt động đánh giá kết quả học tập của sinh viên ở trường đại học theo Chuẩn đầu ra
- ORIENTATION OF INFORMATION TECHNOLOGY APPLICATION IN EDUCATION OF NATIONAL DEFENSE AND SECURITY FOR STUDENTS IN VIETNAM
- The Importance of National Defense Education in Quality Education for College Students in Viet Nam
- National Defense Education for College Students in Viet Nam from the Perspective of Comprehensive Security
- Nghiên cứu giải pháp tổ chức hoạt động trải nghiệm môn học Giáo dục quốc phòng và an ninh cho học sinh các trường Trung học phổ thông trên địa bàn Tỉnh Thái Nguyên (Chủ nhiệm: Hà Quang Tiến)
- Xây dựng mô hình giáo dục phòng tránh bạo lực, xâm hại tình dục cho học sinh trung học cơ sở là người dân tộc thiểu số khu vực miền núi Phía Bắc Việt Nam (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị út Sáu)
- Đánh giá kết quả học tập của sinh viên trường đại học sư phạm theo hồ sơ năng lực (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị út Sáu)
- Ảnh hưởng của phong tục, tập quán đến các hoạt động giáo dục quyền và bổn phận cho trẻ em Tày - Nùng tỉnh Thái Nguyên (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị Ngọc)
- Nghiên cứu thiết kế các hoạt động dạy học trong đào tạo giáo viên sinh học trung học phổ thong khu vực miền núi phía bắc Việt Nam theo tiếp cận định hướng đổi mới cơ bản và toàn diện giáo dục – đào tạo (Chủ nhiệm: Nguyễn Văn Hồng)
- Hoạt động xã hội...
- Chuẩn đầu ra...
- Education; College Students; National Defense Education; Information Technology Application.
- College Students; National Defense Education; Quality Education.
- Comprehensive Security Concept; college Students; National Defense Awareness.
- National Defense Education Section; Optimization Principle; Teaching Method.
- Military Theory Teaching; College Students; Quality Education.
- Information age; National defense education; Innovation
- information technology
- fostering