Tên | Quản lý ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở các trường trung học phổ thông tỉnh Cao Bằng |
Lĩnh vực | Giáo dục học - Tâm lý học |
Tác giả | Trần Hoàng Tinh, Nông Thiết Hậu |
Nhà xuất bản / Tạp chí | Tạp chí Thiết bị giáo dục Năm 2021 |
Số hiệu ISSN/ISBN | 1859-0810 |
Tóm tắt nội dung | |
Promoting the application of information technology in teaching is the trend of modern education in order to improve the quality of education. There have been many research works on application and management of information technology in teaching. In the trend of development of science, technology and information technology, high schools in Cao Bang province must have innovation, towards modern teaching methods, which attach importance to the application of science and technology. information technology in teaching. In the management work, if really attach importance to education awareness, responsibility; clearly define the implementation plan, cooperate with organizing training courses to improve the use of information technology for management staff and teachers; while investing in modernizing modern technical means, creating a favorable environment for the application of information technology in teaching and management activities, the activities of applying information technology in teaching will be strictly and scientifically managed; directly contribute to improving the quality of teaching, meeting the requirements of educational innovation in high schools in Cao Bang province in the current period. |
|
- Nâng cao hiệu quả kỹ năng hoạt động xã hội cho sinh viên ở các trường đại học sư phạm
- Quản lý hoạt động đánh giá kết quả học tập của sinh viên ở trường đại học theo Chuẩn đầu ra
- ORIENTATION OF INFORMATION TECHNOLOGY APPLICATION IN EDUCATION OF NATIONAL DEFENSE AND SECURITY FOR STUDENTS IN VIETNAM
- The Importance of National Defense Education in Quality Education for College Students in Viet Nam
- National Defense Education for College Students in Viet Nam from the Perspective of Comprehensive Security
- Nghiên cứu giải pháp tổ chức hoạt động trải nghiệm môn học Giáo dục quốc phòng và an ninh cho học sinh các trường Trung học phổ thông trên địa bàn Tỉnh Thái Nguyên (Chủ nhiệm: Hà Quang Tiến)
- Xây dựng mô hình giáo dục phòng tránh bạo lực, xâm hại tình dục cho học sinh trung học cơ sở là người dân tộc thiểu số khu vực miền núi Phía Bắc Việt Nam (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị út Sáu)
- Đánh giá kết quả học tập của sinh viên trường đại học sư phạm theo hồ sơ năng lực (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị út Sáu)
- Ảnh hưởng của phong tục, tập quán đến các hoạt động giáo dục quyền và bổn phận cho trẻ em Tày - Nùng tỉnh Thái Nguyên (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị Ngọc)
- Nghiên cứu thiết kế các hoạt động dạy học trong đào tạo giáo viên sinh học trung học phổ thong khu vực miền núi phía bắc Việt Nam theo tiếp cận định hướng đổi mới cơ bản và toàn diện giáo dục – đào tạo (Chủ nhiệm: Nguyễn Văn Hồng)
- Hoạt động xã hội...
- Chuẩn đầu ra...
- Education; College Students; National Defense Education; Information Technology Application.
- College Students; National Defense Education; Quality Education.
- Comprehensive Security Concept; college Students; National Defense Awareness.
- National Defense Education Section; Optimization Principle; Teaching Method.
- Military Theory Teaching; College Students; Quality Education.
- Information age; National defense education; Innovation
- information technology
- fostering