Tên | Evaluative Devices in Personal Narratives from American and Vietnamese Talk Shows |
Lĩnh vực | Ngôn ngữ học |
Tác giả | Le Thi Khanh Linh, Le Thi Thu Trang |
Nhà xuất bản / Tạp chí | Tập 174 Số 4 Năm 2017 |
Số hiệu ISSN/ISBN | 1859 - 2171 |
Tóm tắt nội dung | |
Since the dawn of mankind, narratives have exercised significant effects on human life as a means of transferring experiences and relationships. However, not many studies about aspects of oral narratives can be traced, especially in the realm of cross - linguistics research. This paper, hence, aims to investigate evaluative strategies employed in some American and Vietnamese TV talk shows, which was represented by two research questions regarding the similarities and differences between the two sets of narrative evaluation. Fifteen personal narratives were extracted from five well - known TV talk shows in the U.S, and the other fifteen from five Vietnamese counterparts. These excerpts were transcribed and subsequently analysed, through descriptive and contrastive methods, to seek the answers to the research questions. The findings of the paper illustrate that American and Vietnamese narrators share preferences of using certain evaluative elements but utilize several lexical devices differently, which might generate from disparity in narrating style or cultural factors. It is hoped that the theoretical contributions and practical applications of the study would be of help in the light of both semi - institutional communication and pedagogical purpose. |
|
Đính kèm:
|
|
- Nâng cao hiệu quả kỹ năng hoạt động xã hội cho sinh viên ở các trường đại học sư phạm
- Quản lý hoạt động đánh giá kết quả học tập của sinh viên ở trường đại học theo Chuẩn đầu ra
- ORIENTATION OF INFORMATION TECHNOLOGY APPLICATION IN EDUCATION OF NATIONAL DEFENSE AND SECURITY FOR STUDENTS IN VIETNAM
- The Importance of National Defense Education in Quality Education for College Students in Viet Nam
- National Defense Education for College Students in Viet Nam from the Perspective of Comprehensive Security
- Hành động ngôn ngữ gián tiếp trong "Truyện Kiều" (Chủ nhiệm: Dương T Thúy Vinh)
- ỨNG DỤNG CÔNG NGHỆ ĐA PHƯƠNG TIỆN VÀO HOẠT ĐỘNG DẠY – HỌC TIẾNG ANH TẠI TRƯỜNG ĐẠI HỌC KINH TẾ VÀ QUẢN TRỊ KINH DOANH, ĐẠI HỌC THÁI NGUYÊN (Chủ nhiệm: Phạm Như Cường)
- Bien soan bai giang dien tu cho mon hoc tieng Anh tu nhien (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị Thu Hoài)
- Nghiên cứu sự khác biệt văn hoá giữa bản tin tiếng Anh và tiếng Việt để ứng dụng trong việc dạy và học ngoại ngữ. (Chủ nhiệm: Hoàng Thị Ngọc Điểm)
- Nghiên cứu và biên soạn bài giảng điện tử môn học Khẩu ngữ tiếng Nga trung cấp II theo hướng tích cực hóa nhận thức và hoạt động học tập của người học (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị Như Nguyệt)
- Hoạt động xã hội...
- Chuẩn đầu ra...
- Education; College Students; National Defense Education; Information Technology Application.
- College Students; National Defense Education; Quality Education.
- Comprehensive Security Concept; college Students; National Defense Awareness.
- National Defense Education Section; Optimization Principle; Teaching Method.
- Military Theory Teaching; College Students; Quality Education.
- Information age; National defense education; Innovation
- information technology
- fostering