Tên | Portfolio - An alternative Form of Assessment in EFL Context |
Lĩnh vực | Ngôn ngữ học |
Tác giả | Le Quang Dung, Nguyen Thi Dieu Ha |
Nhà xuất bản / Tạp chí | nternational Journal of Scientific and Research Publications Tập 9 Số 1 Năm 2019 |
Số hiệu ISSN/ISBN | 2250-3135 |
Tóm tắt nội dung | |
For long time, the use of standardized language test has dominated the language assessing practice. Assessment has focused on measuring how thoroughly students have mastered knowledge and skills. However, traditional standardized tests have been criticized for removing the human element and restricting communication between students and teachers; for eliminating the opportunity for students to draft and to revise their work; and for not allowing students to participate in choosing work that would better represent their abilities. The changes in education objectives lead to a change in assessment. Performance based assessment seems to be well suited in reflecting what a person can do. In contrast to measuring what they know, as found in formal measures, performance assessments measure how students can apply the knowledge they have acquired rather than what they perform in a test. This paper tries to raise the appropriateness of portfolios as a form of assessment that can allow students to see their own improvement over time, resulting in a sense of accomplishment as well as establish learning goals and to identify their strengths and their weaknesses. |
|
- Nâng cao hiệu quả kỹ năng hoạt động xã hội cho sinh viên ở các trường đại học sư phạm
- Quản lý hoạt động đánh giá kết quả học tập của sinh viên ở trường đại học theo Chuẩn đầu ra
- ORIENTATION OF INFORMATION TECHNOLOGY APPLICATION IN EDUCATION OF NATIONAL DEFENSE AND SECURITY FOR STUDENTS IN VIETNAM
- The Importance of National Defense Education in Quality Education for College Students in Viet Nam
- National Defense Education for College Students in Viet Nam from the Perspective of Comprehensive Security
- Hành động ngôn ngữ gián tiếp trong "Truyện Kiều" (Chủ nhiệm: Dương T Thúy Vinh)
- ỨNG DỤNG CÔNG NGHỆ ĐA PHƯƠNG TIỆN VÀO HOẠT ĐỘNG DẠY – HỌC TIẾNG ANH TẠI TRƯỜNG ĐẠI HỌC KINH TẾ VÀ QUẢN TRỊ KINH DOANH, ĐẠI HỌC THÁI NGUYÊN (Chủ nhiệm: Phạm Như Cường)
- Bien soan bai giang dien tu cho mon hoc tieng Anh tu nhien (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị Thu Hoài)
- Nghiên cứu sự khác biệt văn hoá giữa bản tin tiếng Anh và tiếng Việt để ứng dụng trong việc dạy và học ngoại ngữ. (Chủ nhiệm: Hoàng Thị Ngọc Điểm)
- Nghiên cứu và biên soạn bài giảng điện tử môn học Khẩu ngữ tiếng Nga trung cấp II theo hướng tích cực hóa nhận thức và hoạt động học tập của người học (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị Như Nguyệt)
- Hoạt động xã hội...
- Chuẩn đầu ra...
- Education; College Students; National Defense Education; Information Technology Application.
- College Students; National Defense Education; Quality Education.
- Comprehensive Security Concept; college Students; National Defense Awareness.
- National Defense Education Section; Optimization Principle; Teaching Method.
- Military Theory Teaching; College Students; Quality Education.
- Information age; National defense education; Innovation
- information technology
- fostering