Tên | The relationship between preferred reading strategies and language achievement on the IELTS reading module of students at Thai Nguyen University |
Lĩnh vực | Ngôn ngữ học |
Tác giả | Le Quang Dung, Nguyen Thi Dieu Ha |
Nhà xuất bản / Tạp chí | International Journal of Scientific and Research Publications Tập 9 Số 1 Năm 2019 |
Số hiệu ISSN/ISBN | ISSN 2250-3153 |
Tóm tắt nội dung | |
The study tries to find the correlation between preferred reading strategies and language achievement of non-English majored students at two institutions at Thai Nguyen Universities; The International School and the Foreign Language Faculty. The participants are required to achieve IELTS 5.0-5.5 academic version for graduation. The study employs the Metacognitive Awareness of Reading Strategies Inventory, version 4.0 (MARSI) as a tool for data collection. The SPSS version 20.0 is used to analyze the data as well as to find out the preferred reading strategies of the students. The result of an IELTS which is adapted from Cambridge IELTS preparation 12 is used to compare the language achievement among different reading strategy users. The results of the study show that students use most reading strategies at moderate and high levels, except for GRS1, GRS2, GRS3 and PSRS3. The most preferred strategies include PSRS7, PSRS8, SRS1, SRS2, SRS6, SRS7, SRS9. The reading achievement is affected by GRS and PSRS. There is no significant different between the use of SRS and the reading achievement. |
|
- Nâng cao hiệu quả kỹ năng hoạt động xã hội cho sinh viên ở các trường đại học sư phạm
- Quản lý hoạt động đánh giá kết quả học tập của sinh viên ở trường đại học theo Chuẩn đầu ra
- ORIENTATION OF INFORMATION TECHNOLOGY APPLICATION IN EDUCATION OF NATIONAL DEFENSE AND SECURITY FOR STUDENTS IN VIETNAM
- The Importance of National Defense Education in Quality Education for College Students in Viet Nam
- National Defense Education for College Students in Viet Nam from the Perspective of Comprehensive Security
- Hành động ngôn ngữ gián tiếp trong "Truyện Kiều" (Chủ nhiệm: Dương T Thúy Vinh)
- ỨNG DỤNG CÔNG NGHỆ ĐA PHƯƠNG TIỆN VÀO HOẠT ĐỘNG DẠY – HỌC TIẾNG ANH TẠI TRƯỜNG ĐẠI HỌC KINH TẾ VÀ QUẢN TRỊ KINH DOANH, ĐẠI HỌC THÁI NGUYÊN (Chủ nhiệm: Phạm Như Cường)
- Bien soan bai giang dien tu cho mon hoc tieng Anh tu nhien (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị Thu Hoài)
- Nghiên cứu sự khác biệt văn hoá giữa bản tin tiếng Anh và tiếng Việt để ứng dụng trong việc dạy và học ngoại ngữ. (Chủ nhiệm: Hoàng Thị Ngọc Điểm)
- Nghiên cứu và biên soạn bài giảng điện tử môn học Khẩu ngữ tiếng Nga trung cấp II theo hướng tích cực hóa nhận thức và hoạt động học tập của người học (Chủ nhiệm: Nguyễn Thị Như Nguyệt)
- Hoạt động xã hội...
- Chuẩn đầu ra...
- Education; College Students; National Defense Education; Information Technology Application.
- College Students; National Defense Education; Quality Education.
- Comprehensive Security Concept; college Students; National Defense Awareness.
- National Defense Education Section; Optimization Principle; Teaching Method.
- Military Theory Teaching; College Students; Quality Education.
- Information age; National defense education; Innovation
- information technology
- fostering